0
0
        

پژوهشگران در لندن یک کارآزمایی بالینی برای بررسی تاثیربخشی ایبوپروفن را در بیماران کرونای بستری‌شده آغاز کرده‌اند.
به گزارش بی‌بی‌سی، این کارآزمایی از «ایبوپروفن لیپیدی» یک فرمولاسیون اختصاصی این دارو که در چربی حل شده، استفاده می‌کند، نه شکل معمول قرص‌‌های این داروی مسکن که در داروخانه‌ها یافت می‌شود. این گروه پژوهشگران در بیمارستان گایز و سنت‌توماس در کینگز کالج لندن اعتقاد دارند این داروی مسکن ضد التهابی می‌تواند مشکلات تنفسی در بیماران بستری کووید-19 را برطرف کند. آنها امیدوارند با کمک این دارو بتوانند نیاز بیماران بستری به دستگاه تنفس مصنوعی را برطرف کنند.
در این کارآزمایی که به طور مخفف LIBERATE نامیده شده، نیمی از بیماران علاوه بر درمان استاندارد کووید-19 ایبوپروفن دریافت خواهند کرد. هدف این است که معلوم شود آیا تجویز 3دوز از این دارو بر پیشرفت بیماری به نارسایی تنفسی و مدت اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی تاثیری دارد یا نه.
این پژوهشگران همچنین مدت نیاز افراد به مراقبت‌های ویژه، مدت بستری شدن و میزان زنده ماندنشان را هم بررسی خواهند کرد.
بیمارانی که سابقه حساسیت به ایبوپروفن، سابقه خونریزی گوارشی و مشکلات کبدی، کلیوی و قلبی دارند وارد این بررسی نمی‌شوند.
مقامات بهداشتی فرانسه اواخر اسفند ماه ابراز نگرانی کرده بودند که ایبوپروفن ممکن است به افرادی که دچار شکل خفیف عفونت ویروس کرونا هستند، آسیب بزند. اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه در آن زمان گفت که ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند آن می‌توانند باعث تشدید عفونت شوند. او در عوض توصیه کرد مردم از داروی مسکن استامینوفن استفاده کنند اما پس از آن سازمان‌های بهداشتی ملی و جهانی به این نتیجه رسیدند که استفاده از ایبوپروفن برای برطرف کردن علائم کرونا مانند تب و سایر علائم شبیه آنفلوانزا بی‌خطر است.
با این وجود، هنوز برخی مقامات بهداشتی مصرف استامینوفن را به دلیل عوارض جانبی کمتر توصیه می‌کنند.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام