0
0
        

داده‌‌های جدید نشان می‌دهد انتشار ویروس کرونا در آلمان درست چند روز پس از اینکه آنگلا مرکل گفت کشور به طور تدریجی می‌تواند به حالت عادی بازگردد، دوباره شتاب گرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، انستیتو بهداشت عمومی ربرت کخ می‌گوید: «سرعت تکثیرویروس کرونا در این کشور به 1/1 افزایش یافته؛ به این معنا که در حال حاضر هر ۱۰ نفر مبتلا به کووید-۱۹ به طور میانگین ۱۱ نفر دیگر را مبتلا می‌کنند. این انستیتو هشدار داده برای اینکه بتوان شیوع عفونت ویروس کرونا را مهار کرد، بایدسرعت را زیر یک نگه‌داشت.
تا چهارشنبه هفته گذشته این رقم در آلمان 65/0 بود اما از آن زمان به بعد خوشه‌های موارد جدید بیماری در کشتارگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در آلمان گزارش شده است.
انستیتو ربرت کخ هشدار داد هنوز زود است در این باره نتیجه‌گیری کنیم اما شمار موارد جدید عفونت در روزهای آینده باید کاملا تحت نظر باشد.
آنگلا مرکل چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد آلمان «مرحله اول» همه‌گیری کرونا را پشت سر گذاشته و مقامات ایالتی برخی محدودیت‌های اجتماعی را برداشتند. اغلب فروشگاه‌ها و زمین‌های بازی بازگشایی شدند، کودکان به تدریج به مدرسه و کلاس‌هایشان بازگشتند و ایالت‌ها به درجات گوناگون به رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و مکان‌های نیایش اجازه فعالیت دوباره دادند اما اکنون مقامات محلی در آلمان توافق کرده‌اند «ترمز اضطراری» را بکشند و در صورتی که میزان عفونت‌ها در طول یک هفته به بالای ۵۰ مورد در ۱۰۰ هزار نفر ساکنان برسد، دوباره محدودیت‌های اجتماعی را برقرار کنند.
انستیتو ربرت کخ اعلام کرد در روزهای اخیر افزایشی در این حد در دست‌کم 3 منطقه آلمان رخ داه است.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام