0
0
        

حوادث گوناگون طبیعی که باعث کنار هم ماندن اجباری زن‌وشوهر‌ها می‌شوند یک نتیجه پیش‌بینی‌نشده هم دارند؛ افزایش فرزندآوری.
اما نتایج بررسی جدید از پژوهشگران دانشگاه فلورانس در ایتالیا نشان می‌دهد همه‌گیری کووید-۱۹ ممکن است به چنین نتیجه‌ای منجر نشود اما چرا؟
نتایج این بررسی نشان می‌دهد نگرانی‌های مربوط به مشکلات اقتصادی در آینده و پیامدهای بارداری باعث شده همسران علاقه‌ای به فرزندآوری نشان ندهند.
گفت‌وگو‌های آنلاین این پژوهشگران با ۱۵۰۰ نفر نشان داد حدود ۸۲ درصد از افراد مورد پرسش قرار گرفته قصدی برای فرزندآوری در دوران همه‌گیری کرونا ندارند. این نظرخواهی در سومین هفته قرنطینه در ایتالیا انجام شد و زنان و مردانی را دربرمی‌گرفت که دست‌کم برای یک سال رابطه پایدار داشتند.
از میان ۲۶۸ فرد مشارکت‌کننده که پیش از شیوع کرونا قصد بچه‌دار شدن داشتند، بیش از یک‌سوم گفتند پس از شیوع بیماری قصد بچه‌دارشدنشان را کنار گذاشته‌اند.
دلایل اصلی نگرانی این زن‌وشوهر‌‌ها مشکلات اقتصادی دنیا (۵۸ درصد) و عوارض بالقوه بارداری (۵۸ درصد) ناشی از ویروس جدید کرونا بود.
گرچه تقریبا نیمی از افرادی که به این نظرخواهی پاسخ دادند، شغل یا درآمدشان را از دست نداده بودند، ترس از ناپایداری‌ اقتصادی فوری و آینده باعث شده بود افرادی که دنبال بارداری بودند، در ۵۸ درصد موارد قصدشان را کنار بگذارند.
جالب این بود که ۱۴۰ نفر از این افراد (5/11 درصد)- اغلب زنان- تمایل جدید به بچه‌دار شدن در دوران قرنطینه را اعلام کرده و دلیل آن را «خواست تغییر» (۵۰ درصد) و «نیاز به مثبت بودن» (۴۰ درصد) اعلام کردند اما فقط 6نفر از این ۱۴۰ نفر؛ یعنی (3/4درصد) واقعا تلاش کرده بودند در جریان قرنطینه باردار شوند.
پژوهشگران همچنین از این افراد درباره فعالیت‌های آمیزشی‌شان پرسش کرده بودند و دریافتند دوسوم افرادی که میلی به بچه‌دار شدن پیش و حین شیوع بیماری نداشتند، کاهشی در فعالیت‌های آمیزشی‌شان گزارش نمی‌کنند. همین موضوع درباره ۶۰ درصد افرادی که قصد بچه‌‌دار شدن داشتند، هم صادق بود.
به گفته این پژوهشگران، هنوز روشن نیست این یافته‌ها به تغییرات عمده‌ای در میزان تولد بچه‌ها در آینده نزدیک منتهی خواهد شد یا نه.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام