0
0
        

با توجه به ازدحام زندگی در محیط‌های شهری، مسلم است که در چنین فضایی رفع نیازها از طریق تعاملات متقابل افراد با یکدیگر انجام می‌گیرد بنابراین از ضروریات این نوع زندگی، قاعده‌مند کردن روابط افراد در جامعه شهری به دلیل جلوگیری از هرج‌‌ومرج و بی‌ثباتی در جامعه است. یکی از موضوعاتی که امروزه در این خصوص در کشورهای در حال توسعه بسیار مورد توجه است، حقوق شهروندی، شاخص‌های آن، اجرا و نظارت بر رعایت آن است.
پژوهش‌ها، مقالات و کتاب‌های متعددی درباره این موضوع وجود دارد که مطالعه آنها می‌تواند موجب آگاهی ما نسبت به آن شود. کتاب «شیوه دلبری و متروآشوبی» از نگاه یک شهروند و در عین حال یک روزنامه‌نگار به همین موضوع پرداخته است.
نویسنده کتاب 70 داستان از رویدادهای اجتماعی را که سال‌ها در مسیر متروی تهران -کرج مشاهده کرده، با زبانی ساده و چاشنی طنز طوری نگارش کرده که علاوه بر لذت و شیرینی که نصیب خواننده می‌کند با تلنگرهای کوچکی که به ذهن متبادر می‌کند، می‌تواند در اندیشیدن به عملکردمان در جامعه و اصلاح رفتارهای اجتماعی موثر باشد.
این کتاب نوشته احسان محمدی، روزنامه‌نگار، دانش‌آموخته دکترای فرهنگ و ارتباطات و مدرس علوم ارتباطات است که انتشارات معین در 184 صفحه آن را منتشر کرده است.




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام