0
0
        

زنان در جامعه نقش‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند بنابراین پویایی و نوع زیستن آنها بسیار مهم و قابل‌توجه است. همان طور که در کشورهای پیشرفته برای پیشرفت و سوددهی بیشتر بر کارمندان تمرکز می‌شود، در ایران هم باید زنان و مادران را بسیار جدی گرفت زیرا یک زن، هم همسر، هم مادر و هم شاغل است بنابراین بر همه اعضای جامعه تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، وظیفه بسیار مهم تربیت را هم برعهده دارد پس توجه به روان زنان بسیار حیاتی است. مهم است که به این بپردازیم زن «زنده» به چه معناست. «زن زنده» پر از شور زندگی است. در واقع، او به معنای واقعی زندگی می‌کند اما «زن زنده» چه ویژگی‌هایی دارد؟
_ این زنان خلاق هستند و سعی می‌کنند در هر شرایطی خلاقیت خود را نشان دهند، مثلا به بهانه‌های مختلف فضایی ایجاد می‌کنند تا احساس آرامش و شادمانی کنند.
_ برای تعطیلات و مسافرت‌هایشان برنامه دارند. حتی با هزینه‌های کم خانواده را دور هم جمع و شور زندگی را بیشتر می‌کنند. آنها برای برگزاری این مهمانی‌ها هزینه‌های میلیونی لازم ندارند، با هزینه‌های معقول مهمانی می‌گیرند و خانواده را دور هم جمع می‌کنند.
_ زنان زنده فعال هستند، کار می‌کنند و دوستان خوبی در اطراف خود دارند. در محیط کاری هم با اشتیاق همکارانشان را دور خود جمع می‌کنند، ایده می‌دهند و از هر شرایطی برای تغییر استفاده می‌کنند.
_ حتی پس از گذشت سال‌ها، رابطه با همسرشان را احیا می‌کنند و از هر فرصتی برای بهبود رابطه بهره می‌برند. از نظر آنها، تغییر دکوراسیون، ایجاد برنامه‌های مختلف و... می‌تواند با هزینه‌های مختصر هم انجام گیرد.
- آنها پرشور، پرهیجان، خلاق، فرصت‌شناس و موفق هستند.
زنی که بدون مردان بتواند پویا و پیشرو باشد، حتما زن زنده‌ای است. او به رابطه طبیعی و سالم نیاز دارد، نه نیازی از سر وابستگی. این زنان برای همسرانشان هم پویایی و آرامش ایجاد می‌کنند. یادمان باشد تا چه حد به چنین همسران و مادرانی نیاز داریم.
کتایون خانجانی
درمانگر فردی و زوج‌درمانگر




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام