0
0
        

1. موز: این میوه، یکی از میوه‌های سرشار از پتاسیم است که به دلیل سهولت در مصرف می‌تواند در برنامه غذایی روزانه خانم‌ها که معمولا پرمشغله هستند، جا بگیرد. مصرف موز به دلیل پتاسیم بالایی که دارد، می‌تواند به هم خوردن تعادل میان آب و الکترولیت‌های بدن خانم‌ها که در اثر تعریق ناشی از کار روزانه (مخصوصا کارهای منزل) اتفاق می‌افتد را جبران کند. از طرف دیگر، یک موز متوسط حدود 29 گرم کربوهیدرات دارد و می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه بدن خانم‌ها را تامین کند.
2. انواع توت: در کل، توت‌ها مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان‌ را در خود جا داده‌اند و مصرفشان می‌تواند باعث ایجاد شادابی در بدن شود. از طرف دیگر، مصرف روزانه توت‌ها می‌تواند از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن، جلوی مشکلاتی مانند پیری زودرس پوست را بگیرد.
3. هویج: این سبزی، سطح بالایی از بتاکاروتن که پیش‌ساز ویتامین A در بدن است را در خود جا داده است. از آنجایی که معمولا خانم‌ها کارهای ظریف منزل را گاهی با فشار آوردن بیش از اندازه به چشم‌های خود انجام می‌دهند، تقویت بینایی آنها با مصرف روزانه خوراکی‌هایی مانند هویج الزامی است. از طرف دیگر، هویج حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است و می‌تواند در تامین انرژی بدن و کنترل فشار خون خانم‌ها موثر باشد.
4. غلات سبوس‌دار: این گروه از مواد غذایی به دلیل فیبر بالایی که دارند، می‌توانند انرژی روزانه شما را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند و با ایجاد حس سیری طولانی‌مدت جلوی ریزه‌خواری، مخصوصا در خانم‌های خانه‌دار را بگیرند. از طرف دیگر، مصرف غلات سبوس‌دار از ابتلا به یبوست مزمن که یک مشکل گوارشی رایج میان خانم‌هاست نیز جلوگیری می‌کند.
5. ران مرغ: ران مرغ بدون پوست، ‌مقادیر مناسبی از آهن، روی و ویتامین‌های گروه B را در خود جا داده است. به همین دلیل هم مصرف آن علاوه بر تامین انرژی روزانه بدن خانم‌ها و پیشگیری از ایجاد حس خستگی مداوم در آنها، تا حد قابل‌قبولی مانع ابتلا به کم‌خونی در این گروه از افراد هم می‌شود. در صورت تمایل، می‌توانید ران بوقلمون را هم در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید.
دکتر سعید حسینی
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران




مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

ارسال ديدگاه
نام :    ایمیل : 

عکس خوانده نمی شود کد امنیتی :      

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه فرهنگی ابن‌سینای بزرگ می باشد. طراحی و اجرا توسط: هنر رسانه




ناحیه کاربری

آدرس ایمیل:
رمز عبور:
 
رمز عبورم را فراموش کرده‌ام

ثبت نام